Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Snart är det VÅÅÅÅR!!

Av Jenny - 8 februari 2009 20:42

... men idag kändes det mest som om denna vintern kommer vara evinnerlig!!

 Ska man någonsin få bort all snö som fallit de senaste dygnen, får man nog gå ut och smälta bort den själv med en hårtork! Eller marktork kanske man skulle kalla det då... whatever!


Snö har vi iallafall... massor!  Hela förmiddagen var vi ute och skottade, sopade, grävde och drog pulka. Kalt och jobbigt tyckte jag... superkul tyckte Alfred! :-D

Det blev en ordentlig snöhög efter att vi hade skottat uppfarten, så Alfred fick en mysig snökoja!


Bilen måste självklart avsnöas, den med... såhär fixar man taket!


Självklart var Malte ochså ute och hjälpte till att gräva snö!


Agaton satt och myste i vagnen ett tag, innan han somnade gott medan snöflingorna fortsatte att falla glittrande på filten...


Okej, okej... jag erkänner... det ÄR faktiskt både roligt och mysigt att busa i snön med pojkarna! För att inte tala om vilken utmärkt motionsform det är! Tror ni mej inte? Nå, men prova själva att springa sjuttioelva varv runt huset i 3 decimeter snö, men en tvååring i efterföljande pulka, tjutande av skratt!!

Sedan går man naturligtvis in och dricker varm choklad! Vad annars!?


Sandra och Samuel kom hit i eftermiddags... de är sjuka, mina stackare! Feber, ont i huvudet, halsen och snoriga... Naturligtvis får de stanna hemma från skolan då, och då kan de ju vara här, så slipper Mattias vara borta från jobbet när jag ändå är hemma. Är ju bara mysigt att få lite extratid med barnen, även om jag ju helst vill att de ska vara friska, såklart!


 I morgon ska jag och Agaton på vagga-gunga-gå igen. Mysigt! Han är så go, min stora 3-månaders kille!

 
 
Ingen bild

Annika/MammaAnka

8 februari 2009 23:37

Oh,vad avundsjuk jag blir på all snö! Här får vi runt 3 cm som stannar i ett par timmar...
Härliga bilder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards