Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Nu är det slut....

Av Jenny - 19 juli 2010 09:36

Idag har älskade maken börjat jobba igen efter semestern.

Det blir tomt hemma....

Jag börjar på Onsdag, men gjorde ett extrapass i går kväll.

I mitt förra inlägg kanske det lät som att jag bara tycker semester är ett nödvändigt ont, men så är det förståss inte!

Jag älskar full fart, upplevelser och mys med familjen! Jag menar bara att det knappast gör mej utvilad. Det där stunderna med en bok i solstolen är ju varken många eller långa.

Men vad gör det när man får dela barnens entusiasm över en nyfångad krabba, regnfloderna på tältduken eller en uppstoppad val?


Nu är det iallafall slut... semestern då, inte barnens entusiasm!

Men jag har ju turen att jobba sådär lagom mycket, så de kommande 5 veckorna gör jag bara 6 pass! Har en veckas föräldraledighet också v 31. Så det är ju i stort sett semester fortfarande!


Hade en jättemysig helg med Johanna och Clara!

Fredag kväll ägnades åt mat, vin och babbel på altanen, och barnen toklekte och kom inte i säng förren riktigt sent!

I Lördags tog vi båten till Alntorps ö.

Bad, trollstig och nygräddade våfflor hann vi med innan de mörka molnen hopade sej och regnet plötsligt öste ner!!

 Så efter hemkomst bäddade vi ner barnen i soffan med popcorn och film, medan vi fick en varm kopp the.

Tyvärr verkade mina pojkar inte må riktigt bra.... Alfred klagade på ont i magen och blev plötsligt ganska hängig, och Agaton var ledsen och gnällig med tendens till feber.

Tack och lov gick det över fort och nu är det full fart igen!!


Igår ville Alfred baka.

Morotskaka blev det.

till lunch...

för det är väl okej sista semesterdagen?

Det är alltid lika spännande att baka med Alfred! Han tycker nämligen att recept och sånt är fullkomligt onödigt och bara tar en massa tid. Det blir liksom mer action och man slänger i lite av vad man når! Så medan jag tog fram kanelen, tog han fram chilipulvret....

Och jag har ingen aning om hur mycket mjöl det _egentligen_ hamnade i smeten.

Men gott blev det!!


Idag tror jag det blir en tur till sjön med mina små.

Agaton behöver lite badtillvänjning... stora badkar (som sjöar och hav) är visst väldigt otäcka att ens doppa tårna i!

Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards