Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Jenny - 22 februari 2009 12:10

Jahaja.. denna underbara sportlovsvecka har det inte blivit mycket skrivet alls. *suck*

Vi har firat sportlovet tillsammans heeeeela familjen! I ett virrvarr av snoriga näsor, alvedon och pappersnäsdukar... Japp, sjukt var det här!


I Måndags blev Samuel dålig, med feber och halsont. I Tisdags åkte Fredrik hem tidigar från jobbet med feber nästäppa. Natten till Onsdag debuterad även min feber. Med efterföljande halsont och heshet. Och hosta.

Trosdagen gick åt till att försöka roa en pigg tvååring medan man själv helst hade velat krypa ner under täcket hela dagen. Men Sandra och Samuel var iallafall pigga igen! Och Frediks och min feber hade släppt taget.


Natten till fredag fick jag dock mera feber igen, och på fredag morgon vaknade två ledsna småpojkar, även de med hög feber. Jag blev snorig och kraxade dessutom som en hes stingrocka. Under kvällen blev pojkarna sämre, och innan vi lyckades få det att vända hade Agaton 41 graders feber!! Min stackars lilla pojke!! Fram emot sovadags hade den dock sjunkit till drygt 38,5, men natten blev orolig.

Alfred blir väldigt allmänpåverkad av feber. Blir den för hög så kräks han. Så där är det alvedon som gäller om han ska få behålla någon vätska. Och med lite meducin i kroppen märks inte sjukan så mycket på honom!!


Och redan under gårdagen gav febern med sej skapligt på pojkarna.

Däremot blev de ju snoriga och täta också, båda två, och det är ju inte lätt att sova då... så några väldigt upphackade nätter har vi fått.


Igår tappade jag rösten helt, och hostan sitter långt nere i lungorna... gör ont i hela mej när jag hostar och febern ger inte helt med sej. Som tur är verkar ingen av de andra drabbas av den biten iallafall...


Imorgon är det måndag, och fredrik måste jobba... tjihoo! eller nåt... :-S

Alfred har iallafall ingen feber idag, så förhoppningsvis kan han gå till dagis i morgon. Den som lever får se!



Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards