Alla inlägg under april 2010

Av Jenny - 30 april 2010 14:58

Igår slog den till igen.

Med full kraft.

Efter en natts jobb sov jag gott, intet ont anandes, till fram på eftermiddagen...

Och när jag vaknade var den där...

Migrän

man tackar...

Dessutom bjöd det till lite extra med en rejäl febertopp också!

Jag som aldrig får feber!


Men.. det är ju bara att gilla läget.

Ringa jobbet.

 Fanns inte en suck att jag skulle klara en natt med det huvudet.

Ringa Fredrik och fixa med dagis, så barnen kunde stanna tills älsk hann hämta dem.

Stoppa i sej sjuttioelva tabletter av varierande sort.

Och så bums i säng igen.


Ett par timmar senare väcktes jag av telefonen och en Samuelpappa som väntade på mej i skolan för Samuels utvecklingssamtal.

Shit.

Men när man knappt kan titta eller prata, så var ju inte det att tänka på heller.


Sova några timmar till istället...


Nästa gång jag vaknade var iallafall febern borta igen, och migränen hade mattats såpass att jag kunde fokusera blicken.

Lite mys i soffan med älsk ett par timmar, sedan sängen igen.


Efter en hel natts sömn kände jag mej nästan som människa igen i morse.

tung i huvudet och trött, men ingen feber och bara "normal" huvudvärk.


Följde med Malin som moraliskt stöd, när hon skulle på anställningsintervju i Karlskoga. Åka bil kändes som en ganska lagom ansträngande aktivitet en sådan här dag.

Hann faktiskt köpa mej lite nya kläder också... men hade ingen ork att prova i affären. Så hälften får jag visst lämna tillbaka igen. Det är ju inte lätt när en storlek inte alltid är lika stor!


Ikväll blir det mysigt valborgsfirande hos familjen Anger/Rex! Härligt!

Förra året fick ju inte jag vara med... då roade jag mej på Linde lasarett, halvdrogad av morfin. Det var inte lika mysigt!

Tänk att det är ett år sedan redan... Och fortfarande är man inte 100% återställd. Men iallafall 90 ;-)

Känns så skönt att veta att jag med största sannorlikhet inte kan råka ut för det igen, och att jag förmodligen även slipper gallanfallen i all framtid!

 Underbart!!!


Hoppas nu att även Migränen håller sej borta ett tag... helst lääääänge!


Trevlig valborg, allesammans!

Av Jenny - 27 april 2010 08:48

Ja.. nu är det dags för bloggen att vakna till en ny era!

Har varit total torka under de senaste månaderna, medan det har hänt otroligt saker!

Det största är väl att denna blogg numera skrivs av fru Kjellgard.

Den 10/4 inföll våran helt perfekta, underbara, speciella dag, som vi firade med de flesta av våra nära och kära. En helt fantastisk dag, som tyvärr gick alldeles för fort...


Inom kort kommer ett fullständigt bildreportage från denna dag. Jag väntar bara på foton från våra utsedda paparazzis ;-)


Idag har vi solsken, huvudvärk och alldeles för morgonpigga pojkar... Dags att gå ut och sysselsätta dem med plantering av de nyinköpta penseerna!

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards