Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Jenny - 25 februari 2009 10:41

Japp, nu kan man anse sej så gott som frisk igen! SKÖNT!! Det var en långdragen och inte särskilt kul historia detta...

När man nu då vaknar upp efter en veckas dvala gör man några knepiga upptäckter som är helt oförklarliga!

1. Tvättkorgen har försvunnit!!

2. Diskbänken är också borta!!

3. Alla dricksglas tycks ha gått upp i rök!

4. Vart sjuttan tog all golvyta vägen??

.. och vad är det för vita små drivor som ligger överallt?


Ganska snart inser jag dock att dricksgalsen inte är borta... de står så fint utplacerade lite var stans. På sängbord, vid handfaten, på soffbordet och en ansenlig mängd på den icke existerande bänken i köket!!  Vaddå omöjligt??? Glas kan VISST DET stå på något som inte existerar, det har jag ju nyss bevisat! Eller?

Ja.. en del glas står t.o.m på den frånvarande golvytan... gissar att en viss tvååring haft ett finger med i spelet där.

Så.. när jag samlat ihop alla förrymda glas och placerat dessa i diskmaskinen, upptäcker jag att köksbänken kanske finns kvar trots allt... den var bara osynlig!

Detsamma gäller nog för tvättkorgen, är jag böjd att tro... och golvet....


Dags att städa alltså! Och diska!! Och tvätta!! Och försöka hitta tillbaka till vardagen... jippie....


Dessutom har jag massor av traderaauktioner att packa och skicka idag. Och tårtbottnar till fredagens beställning att baka...

Varför jag sitter här? tja... måste ju samla lite kraft först! Och berätta för alla om mitt oerhört intressanta liv! :-D



p.s  de små vita, mjuka drivorna visade sej vara pappersnäsdukar och torka-små-näsor-frottedukar i en salig blandning.... hur hamnade de i mitt hem??

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards