Alla inlägg under november 2009

Av Jenny - 19 november 2009 07:21

Det är mörkt ute.... svart.  Ser bara ett disigt, gulaktigt sken från gatubelysningen bakom grannhuset.  Vinter. Men ingen vit, vacker snö som tar udden av dysterheten. Bara svart... mörkt... tungt.  Har regnat i flera dagar nu.


Men... såhär dags gör det ingenting. Det är faktiskt t.o.m mysigt. Jag sitter här, ensam, i ett kompakt, stilla mörker. Bara jag och lilla datorn... och så min favoritkopp med hett kaffe. Pojkarna sover fortfarande. Ett ensamt ljus brinner på bordet. Stillhet.


Finns alldeles för lite stillhet och "bara vara" stunder i livet. Bäst att ta vara på dem!


Snart är det dags att få upp pojkarna, fixa frukoast, byta blöjor och gå till dagis. Sedan blir det fika med föräldragruppen hos Rieke. I eftermiddag är det packning inför helgen i GBG, och när Fredrik kommer hem ska jag försöka sova en skvätt, för i natt är det jobb igen. Och vid 13 i morgon åker vi...


Men just NU... njuter jag av stillheten....

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards