Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny - 25 februari 2010 22:11

Hoppas verkligen ingen tar illa upp nu.

Men ibland funderar jag över så mycket märkliga saker...

Kan inte hjälpa det.Och ni får gärna tycka att jagär lite konstig, makaber eller underlig.

Undrar om jag egentligen är lite annorlunda.

Eller... det VET jag ju att jag är. ALLA är ju annorlunda! Alla är unika. Det är ju ett faktum.

Och det var inte det jag tänkte skriva om.

Utan det här med cancer.

Eller snarare frånvaron av cancer!

För det vore ju fantastiskt!! Eller hur?

Tänk om någon kunde hitta den felande länken, och därmed eliminera all cancer till 100%

Underbart!!

För cancer är fruktansvärt... hemskt... och drabbar alldeles för många unga människor, som borde få vara friska och pigga i många fler år.

Jag har sett flera familjetragedier på nära håll, och skulle önska att jag kunde bota...

Ta bort smärtorna, ångesten och den hemska nedbrytningen av kroppen...

Men det kan jag inte.

Tänk om någon kunde!

Men...

Så tänker jag en annan sak.

Om det faktiskt blev så, att man kunde bota all cancer, eller t.o.m hindra att den uppkom... vad skulle vi dö av då?

Alltså, bara en logisk tankeföljd! Inte så att jag tycker vi ska fortsätta dö av cancer!

Jag bara undrar hur statistiken kommer se ut?

Bland äldre kommer förmodligen den procentuella dödligheten i hjärtinfarkt, stroke, lunginflammation eller en vanlig maginfluensa öka lavinartat.

Helt enkelt därför att det är sånt som folk som inte drabbas av cancer dör av.

Framförallt de äldre.

Det skulle ju inte heller ge några roliga siffror... att t.e.x mortaliteten vid hjärtinfarkt ökade med 50% trots all forskning för att minska den??

Och de yngre då?

De som faktiskt allra oftast klarar av en maginfluensa alldeles utmärkt?

Skulle det bli så, att en mycket mindre andel unga faktiskt dog?

Skulle medellivslängden öka markant?

Eller skulle dödsfallen genom olyckshändelse bli fler?

Eller... ve och fasa... skulle det dyka upp någon "ny" farsot, som även drabbade unga??

Det känns ju ganska långsökt... men det har ju faktiskt hänt förr!

Tänk t.e.x på när AIDS upptäcktes, och spreds som en löpeld över jorden.

Skrämmande... våldsam..och förödande.

Ja.... hur skulle det bli, egentligen??

Jag hoppas jag får veta det en dag.

För jag hoppas, från djupet av min själ och mitt hjärta, att alla duktiga läkare och forskare en dag, inom en inte alltför avlägsen framtid, hittar den 100%-iga boten mot ALL CANCER!!!

Av Jenny - 16 februari 2010 13:31

Nej...

Det förra inlägget var inte, på något vis, menat som en pik åt något håll!

Tycker andra att kommenterer är jätteviktigt, så ÄR det så!

Jag ville bara klargöra för er som läser, att JAG inte förväntar mej kommentarer på allt jag skriver, även om jag självklart uppskattar de som kommer. :-)

Hoppas verkligen ingen tog illa upp...


I övrigt blev denna vecka inte riktigt som jag tänkt mej...

I Söndags hade jag svårt att sova efter två jobbnätter. Så när familjen försvann iväg framåt eftermiddagen, passade jag på att dra igång lite storstädning i hopp omatt bli ordentligt trött och kunna sova lite innan det var dags för mera jobb.

Var nästan klar i vardagsrummet. Skulle bara flytta tillbaka soffbordet...

Då högg det till i ryggen. Ordentligt.

Den där latmasken måste ha tagit ett rejälv bett!!!


Kunde inte röra mej... inte sitta, ligga eller stå... ont, ont ont!!

Men det är ju bara att bita ihop.

Fick ju såklart ringa och sjukanmäla mej. Tre timmar innan jag skulle ha börjat. Jätteuppskattat! :-S

Det kryllar ju inte direkt av nattssk-vikarier hos oss...

Men vad gör man? Jag hade ju inte ens kunnat ta mej dit!


Tog det väääääääldigt lugnt hela dagen igår. Bästa Malin var här och passade upp mej. :-)

Men sedan skulle hon jobba... och jag hämta barnen.

Min duktiga, stora Sandraskrutt följde med och hjälpte mej.

Möttes dock av två febriga små pojkar. :-(

Så resten av veckan är de hemma... och jag med...och Fredrik fick ju vackert ochså stanna hemma för vård av samb...ehh... BARN!

Jag har ju liiite svårt att bära och lyfta sjuka pojkar när jag knappt kan ta mej ur sängen.... Men han har ju såklart en del han behöver fixa med inför resan på söndag. Och ryggen är lite bättre idag, sålänge jag inte försöker lyfta. Så vi hjälps åt och försöker njuta av att få lite extra tid tillsammans, även om omständigheterna inte är de roligaste.


Så idag har vi pysslat lite med bröllopsplaneringen också. Namnbyten, hindersprövning, och lite annat sånt som måste fixas! Och så kom Malin hit och åt semlor! Gott. En stund. ;-)


Nu ska jag krama på mina stora barn, och försöka samla ihop lite prylar till loppisen som Samuels klass ordnar, till förmån för barnen på Haiti.

Jättefint initiativ tycker jag! <3


Av Jenny - 12 februari 2010 10:43

Jag har funderat lite på det här med kommentarer på bloggar...

För en del verkar kommentarerna i sej, vara ett bevis på att det man skriver blir läst. Man uppmanar gärna och ofta sina läsare att kommentera. En del hotar t.o.m med att sluta blogga om inte fler kommenterar oftare.

Och det är självklart upp till dem.

Och beror säkert på vilket syfte man har med sin blogg.


JAG ser det inte så...

Visst är det jättekul med kommentarer!

Men jagär själv väldigt dålig på att skriva sådana i andras bloggar.

Jag kommenterar när jag känner att jag har något att tillägga. När jag vill peppa, trösta, uppmuntra.. eller kanske ifrågasätta.

När JAG känner ett behov och en vilja att kommentera!


Jag skriver i min blogg, för att jag tycker om det...

Jag gillar även att läsa tillbaka i den själv. Det blir som en liten dagbok. En tillbakablick i livet. Tankar, känslor och stämningar.

Jag ser på besöksstatisitken att jag har några trogna läsare, och det gör mej både glad och smickrad!

Är ni intresserade av att läsa om mej och min familj, gör det mej glad.

Kan min text och mina bilder skicka ett leende till era läppar är jag lycklig.

Och kan mina tankar, funderingar och åsikter få er att känna något är det ju ochså jättekul!


Och visst tycker jag det är jättekul med kommentarer! Att ni skriver en rad eller två för att NI vill det!

Jag läser, ler och publicerar.

och blir smickrad över att ni vill engagera er i min vardag.

Att ni kommenterar bilder och händelser... att ni delar mitt liv!

Men... det vet jag ju att ni gör, även om ni INTE skriver något!

Statisitiken talar sitt klara språk.

Och jag tänkte inte införa någon form av kommentarskrav på mina tankar... det är ju MINA tankar, vad ni än tycker om dom.


Så... TACK till alla läsare! Kommentarer eller inte! :-D



Av Jenny - 10 februari 2010 21:27

Förra inlägget är, som ni kanske märkt, lösenordsskyddat!

Det beror på att det innehåller bilder från dagens klänningsprovning.

Brudklänningen!

Och den ska ju inte Fredrik se innan dagen D, så ni andra får vackert be om ett lösenord om ni vill se ;-)


För er som är för blyga, eller helt enkelt inte särskilt nyfikna, kommer här lite andra bilder på diverse andra kläderoch sånt som också spelar viktiga roller för våran stundande dag!


Först inbjudningskorten...

 


I samma färgschema passar min otroligt vackra tärna in!

   

Hennes klänning beställde vi från USA, och var minst sagt nervösa innan den kom fram och kunde provas... men den satt perfekt!! Hon är SÅ fin!!


Tillsammans med hennes klänning beställde vi även barnens kläder... och håll i er nu, för detta måste vara något av det sötaste jag någonsin sett!

     

Japp! Ivoryvita frackar på alla mina småprinsar!!

Visst är de SÖTA!!??


Tyvärr är inte Sandra och Samuel hemma denna veckan, så bilder på dem får komma senare....

tu bi kontinjud... ;-)  

Av Jenny - 10 februari 2010 21:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards