Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 21 december 2009 06:38

Det är tydligen bara de där alldeles för tidiga morgontimmarna som ger mej ro och inspiration att blogga....

Har faktiskt försökt ett antal gånger det senaste, men jag får inte in mina bilder och det retar mej, så då blir det inget skrivet heller!


Nu är det iallafall jul! Julafton om fyra dagar. Huset fullt av julhypade barn, levande ljus, granbarr och hyacintdoft.

Livet är  inne i ett riktigt bra skede nu, känns det som. Lugnt och harmoniskt på de flesta plan. Jag ska inte jobba så mycket denna sista månaden av min föräldraledighet. Ja... redan slut!!  Agaton har blivit stora killen, som går mer än han kryper, sjunger "tipp-tapp" och babblar en massa gojja. Han börjar på dagis i januari!

Alfred har också det lättare nu. Språket har blivit så mycket bättre sedan han slutade med nappen! Så nu har han äntligen kommit på att man kan prata istället för att skrika när något inte blir som man vill. Otroligt skönt!!


Vi har en ny inneboende också... en helt underbar tjej som ska bo med oss till slutet av januari. Minst! Jättekul! Funkar superbra!!


I natt (och igår natt) har hon en kompis här. Så två fnittriga tonårstjejer i huset! :-) Dessutom har ju Sandra Linn här. Men det är ju nästan mera regel än undantag, när det inte är skoldag!


Nu ska jag skutta i duschen. Måste hinna baka en liten kaka innan det är dags att lämna Alfred sista dagen innan jullovet. Vid 10 kommer det förhoppningsvis lite fikasugna mammor och babblar med mej ett tag. Det är väl legitimt att äta av julgodiset med i ett sånt sammanhang?? Gjorde ju supegod saffranskola och min verson av rocky road fudge igår....

GOD JUL!!!

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards