Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Dansmöss och idoldyrkan

Av Jenny - 7 februari 2009 21:36

Lördag... det betyder helg... och ledigt!! Så som vanligt var schemat späckat med alla "måsten".


Pigg och utvilad (nejdå, jag är inte alls ironisk.. har bara glömt bort den egentliga innebörden av dessa ord! Men det låter trevligt! ;-) ) väcktes jag av en pigg tvååring 07.15 piiiip!  Det är den stora nackdelen med att han äntligen har övergett resesängen till förmån för sin vackra, antika utdragssäng: Man kan inte "tvinga" honom att ta sovmorgon!! Så fort hans vackra blå anar ett uns av dagsljus startar alla cylindrar och han studsar upp ur sängen snabbare än tre dansmöss med koffeinkick!!


Ja, ja.. det är ju ändå lika bra att sätta igång dagen och få i sej lite frukost.. en lång, härlig dusch hade heller inte varit dumt! I verkligheten blev det iallafall en snabb kroppsblötning och hårtvätt medan en mindre nöjd tvååring hoppade jämfota utanför dörren, klart upprörd över att mamma kan drista sej till att stänga dörren om sej några minuter!


Nåja, det bidrog ju bara till att vi lyckades packa in oss i bilen några minuter tidigare! Lördag är nämligen en alldeles utmärkt dag att veckohandla i Örebros populäraste matbutik, tillsammans med ungefär 80% av länets befolkning! Trångt, varmt och gemytligt! :-S Tack och lov för självscanning, så man iallafall slipper stå i kö med en uttråkad tvååring och en hungrig bebis!

Inte för att jag har något emot att amma offentligt, men ståendes i en kassakö samtidigt som man försöker packa upp varorna på bandet snabbt nog för att inte irritera bakomvarande kunder, är överkurs t.o.m för mej!


Väl hemma igen lekte jag duktiga mamman en stund (vem försöker jag lura?? ) och satte igång med brödbak! Så nu är frysen full med goda fullkornsrutor med morot. Mumsigt värre!!


Efter den vanliga lördagsstädningen (plockning, damsugning, golvtorkning och sånt där...) , som enligt Alfred aldrig blir färdig.. det är ju KUL att städa, fixade vi lite mat. Jag fick ett plötsligt sug efter äkta 80-tals mat, så det blev hasselbackspotatis och karré. Inte alls dumt, faktiskt! Alfred åt ärtorna iallafall. Ärtor är gott. Och roligt. Och lätta att plocka upp med fingrarna utan att riskera att råka äta något av den andra maten!


Naturligtvis avslutades dagen i soffan framför melodifestivalen! Ganska mediokert och halvtrist, som det oftast brukar vara. Men jag måste ändå titta. Man SKA liksom bara följa melodifestivalen. Det är tradition! Och så är det faktiskt min moderliga plikt att engagera mej i dotterns idoldyrkan, så jag iallafall vet vad hon pratar om! (hon kommer förmodligen vara grymt besviken över att hennes första, stora idol kom SIST i dagens deltävling! )


I morgon hade jag velat komma hemifrån och vara lite social! Tyvärr brukar det inte vara många som vill bjuda hem familjen kaos på helgerna ;-) Men om någon känner sej manad så vet ni var jag finns! :-D


 
 
Ingen bild

Annika/MammaAnka

8 februari 2009 18:06

Jag vet att du tror mig när jag skriver:

Det låter som om ni har haft en helt underbar lördag!
Åka ut och handla, baka bröd och sedan mysa framför tråkiga melodifestivalen...

 
Linda

Linda

8 februari 2009 19:00

Värst vad du har varit företagsam i helgen, bakat, städat, handlat... :-)
Ses i morrn!

http://www.ahlgrenster.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards