Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Morsdag!

Av Jenny - 31 maj 2009 21:02

Ja.. idag är det morsdag... Det betyder i min värld att mamma får bestämma! ;-) Det gör jag iofs alltid (även om resten av familjen _tror_ att de också får bestämma ibland).


Så, i äkta Börjessonsk anda firades självklart denna högtidliga dag med pompa och ståt! Det ska vara lyxfrukost på sängen, dyyyyyyra presenter i mängd, blommor, tårta, spa-vistelse och you name it!!


Eller inte. Det viktigaste man har som mamma är ju sin familj! Så detta är väl en alldeles utmärkt dag att tillbringa tillsammans och bara umgås och njuta? DET är äkta Börjessons vis!


Dagen började visserligen med en kopp kaffe på sängen, en bukett blommor som barnen varit ute och plockat i trädgården och massa gos med alla ungarna i sängen!

Sedan var det frukost, och därefter bar det iväg! Detta underbara försommarväder lockade självklart ut oss i naturen!


Så dagen tillbringades vid en liten sjö här i trakterna. Jag satt bekvämt på en filt, läste tidningar, solade, skrattade med barnen och gick på upptäcksfärd i den sanka strandmiljön. Massor med skräddare, trollsländor av varierande storlek och småfiskar såg vi, men höjdpunkten enligt Samuel var nog ändå när en stor snok simmade förbi, bara någon meter ifrån oss!


Att ha så mycket sällskap i vattnet avskräckte dock inte barnen, som lekte i strandkanten...


Badade....


och gick på upptäcksfärd i den sumpiga delen av stranden...


Sandra var dock inte så intresserad av att balansera på halvmurkna plankor och få gyttjevatten mellan tårna, så hon låg kvar och värmde sej i solen efter badet.


Agaton fick hålla sej i skuggan... och inte fick han bada heller! KAN ju ha berott på att vattnet faktiskt var riktigt svinkallt... samt att han somnade direkt efter sin lunch.. ;-)


Lunch, ja... Agaton fick såklart "bebismat", men till oss andra tillagades brinnande kärlek på stormköket och åts med stor aptit av hungriga barn, som tycker detta ihopklägg till mat är något av det godaste man kan äta!


För er som missat denna kulinariska höjdpunkt, kan jag tala om att "brinnande kärlek" är en anrättning som endast kan tillagas på stormkök, utomhus, när man är sådär lagom utflyktsutsvulten. I alla övriga situationer torde resultatet bli tämligen... hmm... olockande!

Rätten består av stekt lök, bacon och champinjoner, som jag personligen gärna blandar med krossade tomater. Denna sörpa blandas sedan ner i en rejäl skål med pulvermos! Visst låter det vansinnigt gott??


Men jag lovar... tillagat på stormkök under nämnda förutsättningar så smakar det riktigt ok! Och barnen äter... och äter.. och äter!!


Väl hemkomna, med diverse rosaröda toner över oss, vankades det god grillmiddag med hemgjord potatissallad (se tidigare inlägg).  Riktigt gott!!


Trötta småpojkar somnade ovaggade efter ett välbehövligt bad, och lugnet har nu lägat sej. Men denna kvällen ska snart avslutas... blir inget mer småätande i soffan nu iallafall! Jag får inte äta eller dricka något efter kl 22, för jag ska på MR imorgon och kolla om min bukspottskörtel klarat sej helskinnad genom inflammationen, eller om det finns några kvarstående förändringar. Håll tummarna!!

Innan min undersökning ska Agaton röntga höfterna. Läkaren på hans 6-mån kontroll blev nämligen kanske en anings konfunderad över rörligheten i höfterna, och ville därför göra en röntgen för säkerhets skull. Håll tummarna där med!!!


Kramar!

 
 
Ingen bild

Annika

1 juni 2009 15:33

Lycka till!
*håller tummarna* för er båda!

 
Ingen bild

Prinsen

2 juni 2009 18:07

Helt underbar dag i solen med mina älsklingar! Det är något speciellt med brinnande kärlek på stormkök *flinar*

Pöss på dig älsk och tack för en underbar dag!

 
Linda

Linda

4 juni 2009 16:16

Ni verkar haft en underbar dag! Det är såna här stunder man minns bäst :-)
Kram

http://ahlgrenster.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards