Direktlänk till inlägg 16 september 2009

att gå på moln....

Av Jenny - 16 september 2009 19:53

Vårat vardagsrum är vitt...vitt, vitt, vitt! Vita väggar, vitt tak, vita soffor, vit braskamin, vitt soffbord och vita gardiner. Det är fint, tycker jag. Men lite "platt". Det enda som avviker är det gulnande parkettgolvet.


Golvet är lite skadat, och hade mått bra av en slipning eller två... det knarrar...och är KALLT! Jag gillar inte att sitta och mysa i soffan, med levande ljus och filtar, framför brasan. När man sedan blir tvungen att sätta ner fötterna på ett kallt, hårt golv!


Nej... en matta ska vi ha! En stor, tjock, härlig, mjuk, varm matta, som välkomnar fötterna och sluter sig runt dem som ett par tofflor... typ.  Med betoning på STOR. Så den kan knyta ihop vårat svårmöblerade vardagsrum till en helhet. Och då kändes det ju logiskt att skaffa en matta i en trevlig accentfärg, som kan lyfta rummet och ge det lite personlighet.

Så vi for iväg till Örebro på mattjakt!

Vilket visade sej vara lättare sagt än gjort.... STORA mattor får visst bara produceras i vitt, vitt, grått, mullvadsbrunt, gråbrunt,gråvitt, vitbrun... och andra därav möjliga kombinationer. Eller knallrött.

Eller, nu ljög jag visst igen... verkar som jag är bra på det ibland. Men det fanns faktiskt färgademattor även i stl XL... men plötsligt blir färgen tydligen mycket dyrare/ kvm. För priset på dylika mattor ligger på åtskilliga tusenlappar!! Det var inte riktigt vad vi hade tänkt oss... ett par stycken hade vi väl räknat med, med typ 10??!!??


Konstigt nog känns det lite som när jag är ute och handlar kläder. När man kliver över den magiska gränsen till klädavdelningarna med ett X på storlekslappen, försvinner plötsligt alla färger och roliga modeller, samtidigt som prislappen växer ordentligt! Knepigt fenomen...


Iallafall... efter ett antal timmars letande åkte vi hem. Utan matta. Dock fick vi med oss hissgardiner till köket, rullgardiner till sovrummet, en anslagstavla, sjuttioelva krokar... och SKOR till mej! Riktiga, rejäla, sköna walkingskor!

Invigde dem idag på en liten promenad.Helt ljuvligt att inte få ont i fötterna! Så nu kan jag gå på moln när jag promenerar, istället för hemma i vardagsrummet!


Men efter lite funderande har vi iallafall bestämmt oss... I morgon åker Fredrik tillbaka till den större staden och köper en matta! En vit.     Japp.      Accentfärgen får vi hitta på något annat sätt.

Jag följer inte med. För jag tänkte inviga rullgardinen i morgon. Och nu är det nästan dags att åka till jobbet. Sådetså. 

 
 
Ingen bild

Annika

23 september 2009 21:33

Hm... vit matta till vit soffa och vitt soffbord, vita väggar, vit skänk mm mm mm ??

Tja, det är jättesnyggt måste jag säga, nu med "facit i hand"

:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards