Alla inlägg den 5 september 2009

Av Jenny - 5 september 2009 12:56

Lördag....HELG!!

Äntligen dags att mysa med familjen påriktigt bullerbyvis. Sova länge, leka, koka sylt, äta långmiddag tillsammans och sitta i soffan och klappa katten!!


I drömmen iallafall.

Verkligheten ser lite annorlunda ut.

Småpojkarna vaknade som vanligt vid 6. Alldeles lagom! ... tycker dom...

Jag lekte snäll mamma och låg kvar i sängen, så Fredrik fick chansen att gå upp och underhålla dem ett tag.  Jo, jag tror faktiskt att han också älskar att titta på alla fina, rara, pedagogiska barnprogram på playhouse... säkert!!


Men vid 07.30 var det dags att masa sej upp. Frukost, dusch och iväg för storhandling. Det tycker Alfred är jättekul! Roligast är att pipa alla saker med scannern... ALLA saker.... även de som vi inte alls ska köpa. För det låter ju så kul! Och så lyser den ju! Precis som de hemska rymdpistolerna han hittade på leksaksavdelningen! Frukt och grönsaker är också kul. De får man väga... och trycka på knappar, så kommer det ut jätteroliga klistriga lappar som man kan sätta på näsan.. och på mammas skor... och på tantens rumpa.


När vi till slut var instuvade i bilen igen, tog vi en sväng förbi Tove & co på en snabbvisit. Lite kaffe och lite husprojektdiskuterande. Mycket trevligt!  Alfred och Agaton kände sej som hemma, och såg till att prova hygienfacilitetrna och lämna lite doftprov efter sej.

Agaton fick också med sej en vagn från sin gudmor, precis som han hade önskat sej.. ;-) Så snygg så!!


Väl hemma tog jag en sväng med gräsklipparn...Inte helt enkelt, eftersom gräset var alldeles för långt, halvfuktigt och fullt av plommon!!

Plommonen ja.... vi drunknar i dem!! Supergoda, gyllengula, söta plommon hänger i klasar som tynger grenarna ända ner till marken... Men kan ju bara äta en viss mängd, om det inte ska spruta någon mer stans än ur öronen! Vad ska vi göra med resten???? Några förslag??

En stor mängd har som sagt redan fallit ner i det halvlånga gräset... vilket blev väldigt tydligt när gräsklipparn tuggade igenom djungeln och åstadkom ett kladdigt mos av halvruttna frukter, som kletade fast i hjulen och rappade mina byxor med en gulbrun sörja! Tappade plötsligt lusten att koka plommonmarmelad...


Nu ska jag äta lite lunch, innan det är dags att ta mej iväg till jobbet. För som föräldraledig måste man ju passa på! Det är ju bara när Fredrik är hemma som jag har tid att jobba! :-)


Trevlig helg!!


Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards