Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Helgledigt... eller något sån´t

Av Jenny - 26 januari 2009 10:17

Har inte blivit något bloggat i helgen... har inte hunnit!! :-D Det är ju så skööönt med lediga dagar tillsammans, när man bara kan umgås, mysa och hasa runt i myskläder...


Tyvärr blir det ju oftast inte riktigt så.

I Fredags åkte alla barnen och jag till Örebro, så fort de stora kommit hem från skolan. Fikade med Agatons gudmor, hennes son och en av våra andra vänner, med tillhörande dotter. Fredrik kom också dit när han hade slutat jobbet.


Vi hann med en liten sväng in på POP´s rea också. Fyndade en snygg fleece till Agaton till riktigt bra pris, och en tuff bikini till Sandra. En tröja fick hon också, den bortskämda lilla damen ;-) Dessutom fick Agaton en ursöt, stickad "gubbtröja" av T! Helt oemotståndlig!!

Till Alfred och Samuel hittade jag ingenting...men det gjorde inte så mycket, för det Samuel behövde var byxor, och det fick han en hel kasse urväxta av T, efter hennes son!! Perfekt!!


Såsmåningom packade Fredrik och Jag ihop barnen och åkte vidare till IKEA. Där mötte Mattias upp. Det var ju hans tur att få umgås med Sandra och Samuel en vecka.

Vi andra tog en sväng runt i varuhuset på jakt efter en bättre lösning till barnens lekrum. Det slutade med en ny bänk till tv´n, lite lampor, filtar och en massa backar till leksakerna, som ska förvaras i de nya hyllorna som vi superfyndade! En "trofast" som blir perfekt till alla köksgrejjer och småbilar, för 99kr, och en stor, vit "expedit" från fyndhörnan, för ynka 395kr!! Äntligen ska det bli ordning och reda!


Behöver jag säga vad Lördagen gick ut på? För att kunna fixa med de nya möblerna bar vi ju tvugna att få bort de gamla! Först tömma... vilken otrolig mängd barnböcker vi har!!! För att inte tala om filmer.... En hylla skulle vara i inneförådet till förvaring.. och då var vi ju tvugna att strukturera om där först. Byrån fick åka ut i hallen. Blev bra!


Andra hyllan och bordet fick förpassas ut i andra förrådet.... men det var ju fullt av kartonger! Så det blev till att rensa och strukturera där också!

Till slut var rummet nästan tömt på möbler och fullt av staplar med böcker och filmer, samt leksakshögar!

Dags att skruva ikeamöbler! Hör och häpna, men det fattades inte en enda liten skruv!! Efter lite funderande fram och tillbaka tror jag vi fick ihop en bra möblering också.

Medan Fredrik fixade med lampor och sånt, försökte jag organisera i hyllorna. Alfred hjälpte till... på sitt lilla sätt! Han verkade iallafall väldigt nöjd över ddet "nya" rummet. Det blev ju mycket lättare att se alla leksaker och mera lekvänligt! Så i samma takt som jag sorterade grejjer i backarna, vände han uppochner på desamma!


Vi stupade i säng tidigt, efter en hel dags slit. Trötta, men riktigt nöjda!!


Söndagen skulle egentligen pysslandet fortsatt. Men vi började med lite sovmorgon till 8.30 sedan lite frukost och tidning. Det är ju faktiskt söndag!!

Jag och Malte hade en date med Sandra och Milo vid 10, så vi åkte till Born. Där är så bra för hundarna att busa av sej. Man har full koll hela tiden över åkrarna och det är långt till farliga vägar! Malte hittade en härlig kolhög att gräva i, så jag kom hem med en svart hund, istället för vit! Det gjorde intgenting, för vi hade redan planerat in en dusch för honom när vi kom hem, så snart var han ren och fin igen!


Efter lunch tog vi med småpojkarna och drog till Marieberg. Jag var verkligen tvungen att kapa av mitt slitna hår, som bara tovade ihop sej, och dessutom behövde jag hitta något snyggt till dopet, som dessutom är amningsvänligt. Det sistnämnda visade sej vara lättare sagt än gjort... Efter ett antal timmars springande i affärer fick jag dock ihop en outfit som får duga... Tur att jag har så otroligt tålmodiga pojkar, alla tre!! Pöss på er!


När vi ändå var i Örebro passade vi på att fixa veckohandlingen också. Blev en snabb och billig sådan, eftersom vi köpte upp oss på mycket basvaror förra veckan, och dessutom är denna veckan "kort" eftersom vi åker till GBG på Torsdag.

Vi var hemma strax efter 19.30, så då blev det mat, nattning av pojkar och halvsvimning i soffan... mycket mer orkar man nog inte på en helg!

För matlagning, hundrastning, bebismatande/vyssjande/gosande, blöjbyten, tvätt och vardagsstäd tar ju också sin beskärda tid!!


Ska försöka fixa in lite bilder senare, men just nu väntar Malte på sin promenad.

Fredrik är på väg hem från jobbet igen. Han mår inget bra idag, stackarn... förkyld och dan, säkerligen lite feber med.

  


 
 
Gudmodern

Gudmodern

27 januari 2009 11:35

Hörrudu det råkade inte ligga en opostad kalle-anka-talong i den där byxpåsen? Jag skulle ha postat en åt Hilding men nu hittar jag den ingenstans. Virrig som vanligt...

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b110938.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards