Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Arg, argare, tvååring!!

Av Jenny - 22 januari 2009 21:06

Idag var det återträff med föräldragruppen. Så kul att se alla små bebisar! Agaton såg till att alla la märket till honom, genom att ge hals ordentligt! Det är ju bäst att visa att man vet vad man vill! Även om man faktiskt inte vet det... så kan man ju låtsas! För egentligen var han nog mest trött. Men sova är ju inget kul, för då kan man ju missa en massa!

Nåja.. såsmåningom somnade han iallafall, och då kunde jag ju till och med höra vad de andra sa! Supertrevligt!! :-D


Alfred har fotograferat. Han älskar det. Han älskar iofs det mesta som mamma INTE tycker han ska göra! För inte duger det att fotografera med sin kamera (som var min, men som Alfred lyckades dra i golvet så den gick sönder, och på så sätt såg till att få den som sin egen) för det blir ju inga riktigta bilder! Och så låter den inget!

Min nya kamera hade jag dock placerat på ett barnsäkert, högt upp på en hylla. Trodde jag. Borde ju ha lärt mej att det inte finns något som heter "barnsäkert ställe" med en Alfred i huset! För helt plötsligt kom han knatande, glad i hågen med kameran i högsta hugg. Dessutom kom han från "fel" del av huset, vilket indikerade att han haft kameran i sin ägo betydligt längre än vad som kan anses tillrådigt om man vill ha kvar den i fungerande skick!!


Lätt nervös befriade jag honom från den... Och tro nu inte att Alfred blev lättad över att slippa bördan och glatt lämnade över den till sim ömma moder! Nej, Alfred blev arg. Alfred blev _väldigt_ arg!! HAN hade den ju faktiskt FÖRST!! Då är det faktiskt inte rättvist att mamma bara kommer och TAR den från honom!! Alfred blev faktiskt så arg att han var tvungen att slänga sej i soffan och gallskrika ett tag!!




Men när jag senare laddade över bilderna till datorn fick jag mej ett gott skratt. Där fans ett 20-tal bilder av varierande kvalitet. Däribland extrema närbilder på kuddarna i soffan och fotografens panna! Dessutom supersnygga bilder på nästan alla golv! Och inte minst... ett helt gäng fina avbildningar av konstnärens fötter!! SNYGGT!!


Det är ju tur att det inte är en kamera med film i, sådan som ska framkallas...



 
 
Ingen bild

Annika/MammaAnka

22 januari 2009 21:37

Men stackars Alfred, får han inte lov att visa mamma att han faktiskt visst det kan vara försiktig med mammas superfina kamera?

*fniss* söta fötter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards