Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

En ovanligt vanlig fredag

Av Jenny - 16 januari 2009 22:17

Fredag!! Härligt!!

F lämnade de stora barnen på skolan, så jag och småpojkarna fick sova till strax efter 8... så skönt!! Alfred fick välling i soffan och vi myste framför tv´n ett tag.

Agaton har haft en toppendag! Lung och nöjd, och sovit bra. Så jag har hunnit äta frukost, lunch och fixat alla måsten.  Men lika mycket nytta som igår blev det ju inte gjort. En tvååring vill ju ha lite uppmärksamhet, såklart!


När jag satt i köket med en kopp kaffe och dagens tidning, kom Alfred med två bitar tågbana som han ville ha hjälp att sätta ihop... sedan sprang han och hämtade en bit till... och en till.... till slut kom han med hela famnen full! Så det var bara att släppa kaffekoppen och börja bygga tågbana! Riktigt kul, faktiskt! Snart hade vi skapat en snygg, snirklig bana på hela köksgolvet och Alfred var såååå nöjd!!  Malte var dock mindre imponerad.. han stod i dörren och tycktes undra varför vi fick leka med pinnar inomhus, när inte han får det. Dessutom fanns det ju inte plats för honom att flyta ut någonstans i köket längre! Stackarn då!


Strax efter 13 kom Sandra och Samuel hem. Sandra hade med sej en kompis också, så sedan var det full fart! De är så goa, mina ungar! Leker så snällt tillsammans, och t.o.m Alfred får vara med!


Fredagkvällen avslutades med hela familjen i soffan med massa gott framför let´s dance. Sandra vill rösta på alla tjejjer, för de har såååååå fina klänningar! För det är väl det det går ut på??


Nu är det helg!! Jippiie!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards