Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Bot mot all cancer

Av Jenny - 25 februari 2010 22:11

Hoppas verkligen ingen tar illa upp nu.

Men ibland funderar jag över så mycket märkliga saker...

Kan inte hjälpa det.Och ni får gärna tycka att jagär lite konstig, makaber eller underlig.

Undrar om jag egentligen är lite annorlunda.

Eller... det VET jag ju att jag är. ALLA är ju annorlunda! Alla är unika. Det är ju ett faktum.

Och det var inte det jag tänkte skriva om.

Utan det här med cancer.

Eller snarare frånvaron av cancer!

För det vore ju fantastiskt!! Eller hur?

Tänk om någon kunde hitta den felande länken, och därmed eliminera all cancer till 100%

Underbart!!

För cancer är fruktansvärt... hemskt... och drabbar alldeles för många unga människor, som borde få vara friska och pigga i många fler år.

Jag har sett flera familjetragedier på nära håll, och skulle önska att jag kunde bota...

Ta bort smärtorna, ångesten och den hemska nedbrytningen av kroppen...

Men det kan jag inte.

Tänk om någon kunde!

Men...

Så tänker jag en annan sak.

Om det faktiskt blev så, att man kunde bota all cancer, eller t.o.m hindra att den uppkom... vad skulle vi dö av då?

Alltså, bara en logisk tankeföljd! Inte så att jag tycker vi ska fortsätta dö av cancer!

Jag bara undrar hur statistiken kommer se ut?

Bland äldre kommer förmodligen den procentuella dödligheten i hjärtinfarkt, stroke, lunginflammation eller en vanlig maginfluensa öka lavinartat.

Helt enkelt därför att det är sånt som folk som inte drabbas av cancer dör av.

Framförallt de äldre.

Det skulle ju inte heller ge några roliga siffror... att t.e.x mortaliteten vid hjärtinfarkt ökade med 50% trots all forskning för att minska den??

Och de yngre då?

De som faktiskt allra oftast klarar av en maginfluensa alldeles utmärkt?

Skulle det bli så, att en mycket mindre andel unga faktiskt dog?

Skulle medellivslängden öka markant?

Eller skulle dödsfallen genom olyckshändelse bli fler?

Eller... ve och fasa... skulle det dyka upp någon "ny" farsot, som även drabbade unga??

Det känns ju ganska långsökt... men det har ju faktiskt hänt förr!

Tänk t.e.x på när AIDS upptäcktes, och spreds som en löpeld över jorden.

Skrämmande... våldsam..och förödande.

Ja.... hur skulle det bli, egentligen??

Jag hoppas jag får veta det en dag.

För jag hoppas, från djupet av min själ och mitt hjärta, att alla duktiga läkare och forskare en dag, inom en inte alltför avlägsen framtid, hittar den 100%-iga boten mot ALL CANCER!!!

 
 
Annika

Annika

25 februari 2010 23:46

Från din hjärna till mitt hjärta. :)
Sanningens ord kommer oftast från den som är lite annorlunda, förbli den du är!

*kram*

http://blogspot.com

 
PowerCheez

PowerCheez

26 februari 2010 10:16

Jag tror att läkarvetenskapen faktiskt hjälpertill att förstöra planeten. :P Inte så att jag inte uppskattar dem, men rent krasst... Om INTE läkarvetenskapen var så välutvecklad som den är idag tror jag ärligt talat inte att jorden hade varit lika överbefolkad! Hänger du med på mina tankebanor?

http://powercheez.blogspot.com

 
Ingen bild

Cicci

26 februari 2010 12:17

Jag förstår precis hur du tänker. Jag brukar tänka att alla populationer kraschar så småningom. Hiv / Aids, Ebola, svininfluesa mm har varit potentiella populationskraschare men misslyckats, men det är bara att invänta nästa. Undra vad det blir för hemsk farsot som kommer lyckas?

 
Jenny

Jenny

26 februari 2010 16:31

Dennis: Nja... till viss del håller jag med. Visst medför läkarvetenskapen en ökad livslängs, och därmed en, totalt sett högre befolkning. Dock faller resonemanget på det faktum att i de områden där överbefolkning verkligen är ett problem, är läkarvetenskapen inte alls särskilt omfattande eller utveckad. Ja.. om man borser från vissa storstäder då, men där är problemet mera trångboddhet än överbefolkning, eftersom de som valt att bosätta sej där i många fall även kan välja att flytta där ifrån, till mindre befolkade områden.

Cicci: Ja, precis! Vi kommer liksom inte undan! Om vi slutar dö av cancer kommer vi ju säkerligen dö av något annat... förmodligen minst lika hemskt.

http://gulavillan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards