Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Sköna söndag

Av Jenny - 26 april 2009 17:13

Idag försvann det vackra solskenet. Det föll t.o.m ett par droppar regn. Inte mycket nog för att någonting skulle hinna bli blött, men många nog för att Alfred glatt skulle hinna konstatera "nennajj"!! Och studsa ut på altanen, ivrigt jagande de få stänken.

  Han gav snabbt upp sin fruktlösa jakt, när han hittade grillen. Den var (såklart) inte tömd och rengjord efter gårdagens underbara grillmiddag, utan erbjöd en superrolig, svartgrå askhör att köra händerna i! Kul!


Han har för övrigt varit utan blöja hemma både igår och idag. Börjar kanske nästan funka snart! Han kissar gärna på pottan. Problemet är att hinna dit. Men när man hjälper honom försöker han verkligen kissa. Och när det kommer någon annan stan kan han sluta, för att springa till pottan och kissa färdigt där! Men många blöta kalsonger och pölar på golvet blir det.


Fick gallstensanfall vid lunchtid idag. Eller gallkolik verkar det ju vara, eftersom de inte hittar några stenar och smärtorna inte sitter direkt över gallblåsan. Det verkar snarare vara gallgångarna som krampar, vilket tydligen kallas gallkolik om jag inte missuppfattat. Ont som satan gör det iallafall!! Jag föder helt allvarligt hellre tre barn på raken än har dessa jävulska anfall!!

Har man gallstenar, så kan man ju ofta undvika anfallen genom att inte äta vissa livsmedel som utlöser dem... men mina har inget som helst samband med någonting! Förutom att de alltid kommer tätast efter att jag nyss fått barn, för att sedan glesas ut och klinga av. Kan komma mitt i natten, åtskilliga timmar efter att jag ätit något alls. Eller mitt under en måltid. Eller.. ja... precis när som helst. Har inte hittat någon speciell mat som gör skillnad heller. Så det är bara att stå ut.

Har spasmofen, som hjälper ganska bra och snabbt. Problemet där är att jag inte funkar något bra som narkoman! Blir helt däckad av den lilla morfindos de innehåller. Sover som en stock och känner mej allmänt avtrubbad. Händer och läppar känns lätt domnade och huvudet som en stor bomullsbubbla. Då tar jag ändå bara ½. Så jag undviker helst att ta dessa dagtid... men ibland blir det nödvändigt. Idag stod jag ut en dryg timma, men när det bara blev värre, med frossa, kallsvettningar och illamående av smärtan, gav jag upp och tog en tablett. Suck.

Men jag har iallafall inte ont längre! :-)


Nu har min underbara älskling eldat lite mat, så grilldofter sprider sej över hustaken. Och tror ni inte att solen brutit igenom molnen igen!! Ser ut att bli en mysig söndagkväll trots allt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards