Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.

 Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!!

Av olika anledningar.


Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger mej energi och styrka. Och jag känner en oerhörd tacksamhet för att jag själv fått den uppväxt jag fått, och att vi nu har möjligheten att låta våra barn växa upp till trygga, välmående och framför allt ÄLSKADE individer!!

Kan vi lyckas med att stänka över ens en droppe av trygghet, kärlek och glädje på något av dessa barn som kommer och bor hos oss är det värt all tid och energi i världen!!

Men... som sagt... det blir mycket att rodda i emellanåt. Och då känns det lite svårt att blogga, eftersom jag inte FÅR skriva om det som upptar min tankar...


Sedan har vi ju den andra, stora saken som upptar tid och tankar just nu, men på ett positivt sätt! En del av er vet redan vad det gäller. Men jag kan inte skriva ut det här, eftersom jag inte vill delta i, eller späda på en konflikt. Min älskade make måste känna att han får ta detta beslutet och att jag respekterar det.

Men det är svårt att inte kunna skriva om det, när hela jag bubblar av förväntan! :-)  Så... inga komentarer från er som vet ang detta, ok?

Jag vet ju att jag har läsare här ibland som tillhör just de han inte vill ska veta. Iallafall inte under dessa omständigheterna.


MEN det jag KAN skriva om är studierna!!

Jag känner mej som en ny människa! Glad, pigg och positiv1 Det är SÅ roligt, och jag känner verkligen att detta är helt rätt!!

Vi har en jättemysig klass, där alla verkar sprudla av entusiasm och vetgirighet.

Visst är denna första kursen kanske inte den som jag kommer se tillbaka på som den mest lärorika under utbildningen, men väldigt många duktiga och inspirerande föreläsare har vi haft, och många tankar och reflektioner har det blivit.

Jag trivs SÅ bra!! ÄNTLIGEN har jag hittat rätt!!


I morgon bitti tar jag och älsklinge tåget ner till Göteborg (om det nu går något tåg... det vet man ju aldrig såhär års ;-) ) Där ska vi bo på hotell och gå på operan! Allt är bröllopspresenter som vi inte haft möjlighet att utnyttja ännu. Men nu har vi lyckats få ihop det, eftersom bästa Eva-Marie och Jaqueline kommer hit och passar barn, hus, djur och allt annat åt oss!! TACK tjejjer!!

Det ska bli så otriligt mysigt!

Tänk att det redan är nästan ett år sedan vi blev man och fru... så fort det går!!


Nej... nu är det dags att ta fram skolarbetet och skriva lite mer om surrogatmammorna i Indien!

Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards