Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Tänk om....

Av Jenny - 24 januari 2010 19:35

Det finns en tom lokal nere på stan....

Tänk om...

Jag har ju en liten, hemlig dröm.

En dröm som inte känns helt reell egentligen...

Men som skulle vara SÅ underbart rolig!!


Jag vill ha en egen tårtbutik!!!!

Sälja tårtdekoreringsgrejjer.

Hålla kurser.

Och ta emot tårtbeställningar!

Tänk!!


Tänk att kunna gå till MITT EGET jobb

varje dag.

Fylla dagarna med något jag tycker är vansinnigt kul!

Att få glädja människor

Dela med mej av det jag kan.

Jobba med min hobby!!


Det är väl iofs en dröm hos många...

Och jag skulle vara blåögd om jag verkligen trodde att jag skulle kunna livnära mej på det.

För hur många i Nora skulle vara beredda att betala ca 500kr för en normalstor födelsedagstårta??

Inte tillräckligt många för att det skulle täcka lokalkostnader,lön och andra omkostnader, skulle jag tro.

Nu tar jag ju ca 300 för en "normalstor" tårta, eller 25-30kr/bit vid mera avancerade skapelser...  Och även det tycker många är för dyrt.

Så...

Jag får väl fortsätta drömma...

Men tänk om...???

 
 
Ingen bild

milimina

24 januari 2010 21:56

amen vadå... med kurser, nätförsäljning osv så borde det väl inte vara helt omöjligt? med tanke på att du dessutom har möjlighet att frakta in till öret på daglig basis (för fredrik ska ju ändå till jobbet) så borde det väl gå att få tårtor sålda så det räcker... vanliga tråkiga odekorerade konditoritårtor är ju liksom inte heller gratis, och jag vet ju vad jag köper om jag får välja.

räkna på det, en och tre gånger. det är kanske inte så omöjligt? :)

 
Ingen bild

milimina

24 januari 2010 21:59

glömde: till en början kanske du måste fortsätta jobba lite vid sidan av, men kanske färre timmar. pappa gör ju så, han jobbar fortfarande natt enligt schema och har butiken vid sidan av, men har man möjlighet att ha flexibla tider (som t ex med nätbutik) så borde det väl gå ihop.

jag säger: go for it!! fler borde få möjlighet att njuta av dina fantastiska tårtor!!!

 
Ingen bild

Cicci

25 januari 2010 19:56

Ja, skulle det verkligen inte gå att genomföra? Det tror jag. Du kan ju som sagt jobba lite vid sidan av och "känna dig för" ett tag. Jag tycker du ska satsa. Och jag tycker inte det är så jävla dyrt med 500 spänn för en sådan tårta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards