Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Bröllopstankar

Av Jenny - 11 januari 2010 14:51

Jag har varit SÅ duktig den senaste veckan, om jag får säga det själv... och det får jag ju, för detta är MIN blogg och jag får säga vad jag vill här! Sådetså! Så: Hejja mej!!


Jag har nämligen inte ätit en endaste bit godis,kaka, bulle, glass eller något annat sådant på 6 dagar nu! Inte för att tillfället inte funnits... det har varit en intensiv kompis-fika-vecka. Men jag har tappert knaprat salta pinnar istället. *klappar huvudet*


Kände mej dock ganska misslyckad när jag, som vanligt på måndag morgon, klev på vågen. Den visade nämligen 1kg PLUS!! På en vecka!! Är inte det taskigt va?? Äter man bara pinnar så borde man väl få se ut som en också? "Du är vad du äter" heter det ju!


Nu var ju iofs inte syftet med sockerstoppet att gå ner i vikt. Jag har faktiskt inga större ambitioner att bli en pinne, trots allt... Men UPP vill jag INTE!

Därför blev jag faktiskt ganska glad när mensen dök upp ett par timmar senare! Jag vet ju sedan tidigare att jag samla otroligt mycket vätska dagarna innan mens, så det förklarar förhoppningsvis saken. Och dessutom är det bara typ en månad sedan sist! Vilket också är jättebra med tanke på min PCO, som ibland ger mej cyklar på upp till 70 dagar. Så... vi får se nästa vecka hur mycket som bara var vatten :-)


Detta är ju verkligen inte den perioden i livet som jag vill isolera mej lite extra... även om det kanske skulle behövas, med tanke på utetemperaturen och avsaknaden av ved härinne idag! Men TÄNK OM jag växer ur min fina klänning!! Innan den ens har kommit!?!

Ja, brudklänningen då... kostar ju några tusen. Och det skulle inte vara roligt om den glipar i ryggen eller spricker i sömmen mitt i kyrkan! "tager du denna.... rrrriiiiitccchhhh!!! "     Usch     Nejtack    Vill gärna ha ett glatt bröllop och bjuder mer än gärna på ett skratt. Men det kan bli lite kallt med bar överkropp i April!!


April... mm... Om exakt 3 månader är jag Fru Kjellgard!! 3!!! Månader!!!  Börjar kanske bli dags att sätta fart med planeringen?

Min klänning är som sagt beställd... hoppas att den kommer, så jag iallafall hinner prova den EN gång innan jag har vuxit ur den..;-) Dessutom har vi beställt klänningarna till tärnan och Sandra. Och vita frackar till pojkarna! Gud så sött!!

Och så har vi köpt ringen. Urfin!! Glittrig och tjusig! I vitguld.... det visste jag inte att jag ville ha förren den satt på fingret!


  

Ja, inbjudningskorten är nästan klara också! I morgon ska jag och Malin pyssla ihop det sista, och sedan hamnar de på lådan innan veckan är slut. Då finns det ingen återvändo längre... :-D


Och för er stackare som inte får något: Ni är VARMT välkomna till kyrkan iallafall!! Den 10/4 kl 15.00 i Nödinge kyrka. <3


Nu sitter jag och filar på gästlistan... letar adresser och skriver ner hur många vuxna samt barn det finns i varje familj. För att det ska bli lättare för Rune och Camilla när de tar emot osa.


Men just nu känns det inte som att det någonsin kommer bli vår igen... bara kallt,kallt och kallt! Tänk om vi kunde få ett såhär stabilt högtryck under sommaren!

 
 
Ingen bild

Cicci

11 januari 2010 17:29

Åh vilken fin ring. Hur ser klänningen ut då? Du kan väl mail en länk eller nåt så inte blivande maken råkar få se den :)
Lycka till med planeringen.

 
Ingen bild

Annika

13 januari 2010 00:07

1 - BRAVO *stående ovationer* till ditt sockerstopp.
2 - underbar ring!
3 - längtar till april!

 
Ingen bild

Annika

13 januari 2010 19:06

WOOOHOO!!!

:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards