Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Dåså!!

Av Jenny - 5 januari 2010 11:55

Idag är sista dagen...

Dags att ta itu med mitt beroende!

Jag och Jessica har gjort en överenskommelse. Hon slutar röka, och jag slutar med socker! Ja, så tillvida att jag inte får äta något socker i godis, kak eller sån form. Och när suget blir för stort ska vi ta en promenad eller åka till gymmet tillsammans istället! Och med mitt sockersug lär det ju bli MÅÅÅÅÅÅNGA promenader!! Har jag tur kanske jag tappar några gram på köpet. Men det är inget jag räknar med. Lite mera muskler lär det väl bli iallafall, och lite mindre daller i valkarna, kanske!

Lär blir tufft... det ÄR ju så gott!! ;-)


Idag blir det iallafall inte mycket till promenerande. Det är -20 grader ute. Istället sitter jag framför brasan och surfar. Jag har hört att surfing kräver väldigt mycket energi och ger jättemycket muskler! Låter som en utmärkt träningsform för mej, för särskilt jobbigt är det ju inte! Men jag kanske gör fel...


Egentligen skulle jag ha varit och fikat med Agatons kompisar just nu. Pojkarna vaknade vid 9 och vi skulle åka 10.15 Bara att sätta fart... men en kopp kaffe och lite frukost fick slinka ner först. Sedan kom Samuel nedsläntrande. Han ville ha sjuss till Alex. Och Sandra ville med och fika med småttingarna. Efter att alla var färdigätna började vi redan få lite bråttom. Klä på Alfred, se till att Samuel inte gick ut i t-shirt. Skicka ut dem till bilen. Klä på Agaton. Få Sandra att borsta håret, och sedan ta med Agaton ut till bilen. Försöka att få på mej själv något lämpligt, så jag inte kommer fram med udda strumpor och förfrusna ögonfransar! Sedan ut till bilen! Igenfrusna dörrar, frostiga rutor och bilbälten som inte är allt för lätta att få på med tjocka vantar. Tillslut var dock alla på plats, och klockan var redan över halv... Då!!! Startar inte bilen... Stackarn tyckte väl helt enkelt att det var för kallt för att vara ute och köra idag!

Så vi gick in igen... utom Samuel som promenerade iväg till Alex. Inget annat att göra om man vill leka.

Vi andra nöjer oss med att njuta av det solgnistrande snötäcket från insidan av fönstren... med brasan sprakandes i bakgrunden.

Alfred tittar på film. Sandra och Linn pysslar med sitt, och Agaton tar sej en liten tupplur. Och jag... bloggar... surfar... dricker kaffe... och försöker hindra glödande loppor från att bränna upp vardagsrumsmattan! Något ska man ju pyssla med!


Här kommer lite bilder från nyår också!

                  

 
 
Cicci

Cicci

9 januari 2010 17:59

Jag har också ett sjukt sockerberoende. Ibland blir jag nästan rädd för mig själv. Men nu ska det väck, fast jag har grym abstinens.

http://ciccijakobson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards