Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

En kort rapport...

Av Jenny - 1 januari 2010 23:49

Ja... nyårsafton då...

Den 29:e, när vi kom hem från GBG, trodde vi att vi skulle sitta själva på nyår. Inget fel med det, kan vara riktigt mysigt. Men det är ju kul med folk! Som tur är så bjöd mina vänner in sej själva, så det slutade med 7 vuxna och 11 barn mellan 1 och 9 år! Och så en vovve då, icke att förglömma!

Linda och Peter, med barnen Isak, Anton och Tuva

Malin

Elin och Thomas, med barnen Saga, Theo, Älva och Otto

Och så min klan då!


Fixade lite smaskig mat. Tyckte jag själv iallafall... och det är väl det som räknas?

Till förrätt serverades en liten tallrik med hummer, frasiga brödpinnar, ost-och peppardipp samt en räksalsa (röd paprika, rödlök, jordgubbar, tomater, färsk chili, ugly... också räkor förståss). Den var god. Tyckte inte barnen. Eller.. jo... de som vågade smaka. Vilket var Sandra och Samuel, tror jag :-)


Varmrätten blev lite mera klassisk. Helstekt oxfilé, potatisgratäng, kantarellsås och en GRÖN sallad med avokado, fetaost och päron i.


Till efterrätt smaskade vi på en chokladfudgetårta med lemoncurdgrädde och jordgubbar.


Och... ja... sedan var det matkoma i soffan ett par timmar medan barnen röjde på övervåningen!

Himmlas trevligt och opretantiöst!! SÅ mysigt med vänner som kan koppla av och bara vara tillsammans!  


Skålande och fyrverkeriavfyrande vid tolvslaget... och sedan var det ett helt gäng slagna hjältar som behövde få komma i säng.. inklusive jag själv! :-)


Och 2010´s första dag har gått i myspysets tecken. Efter en sovmorgon och sen frukost blev det pulkabacken samt promenad med alla barnen. Därefter bäddade vi ner oss i soffan, tittade på film och frossade i gårdagens onyttigaste rester!!

Sedan försökte jag vila ett par timmar... gick väl sådär kan man ju säga...

Duschade, åt mat och promenerade till jobbet. Där jag är nu... så det är kanske bäst att jag jobbar lite också då.


Bilder från nyår kommer kanske senare... om det vill sej!!

 
 
Annika

Annika

2 januari 2010 20:42

Det låter som en underbar nyårsafton, synd att vi inte kunde komma upp.
Vi får ses en annan dag!

http://sabbyanka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards