Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Bah!!!

Av Jenny - 23 mars 2009 21:07

Jag är så off nu...

Att blogga ligger någonstans runt plats 735 på min "att göra" lista.

Försöker mest hålla vardagen flytande och inte låta min, för tillfället ganska negativa, inställning prägla familjelivet i alltför stor utsträckning. Det är ju liksom bara att bita ihop ;-)

Jag vet att jag en vacker dag kommer känna mej lika glad, positiv och lycklig igen, som jag egentligen är även nu. Bara det att jag inte ORKAR just nu!

Sållar hårt bland alla måsten, men känner mej helstressad ändå. Skulle helst vilja gå och lägga mej och bara göra ingenting (på sin höjd läsa en bok eller tolv) i tre år eller så... Iallafall känns det så. Men egentligen vill jag ju inte alls det! Jag vill leka med barnen, göra storkok, laga Agatons första barnmat, baka bröd och bullar, flytta och fixa iordning Sandras och vårat sovrum, vårstäda, märka upp kläderna inför bytardagarna, städa förrådet, läsa sagor, åka till IKEA, mysa i soffan, lägga upp mina traderaauktioner och se dem gå superbra så jag får in massor av shoppingpengar! Shoppa för mina shoppingpengar ;-) Umgås med mina vänner och göra tittägg!

Men jag har släppt på ambitionerna och minskat mer till en ganska mycket kortare lista som gäller Mars ut... Mysa, gosa och umgås med barnen och Fredrik står högst. Och mat måste de självklart få. Vardagstvätt och städ kommer jag heller inte undan. Märka kläderna inför bytardagarna bör jag ju iallafall fixa innan helgen... för sedan är det ju inte så stor ide ;-) Och traderalistan SKA upp senast i morgon!! Och mina vänner måste jag träffa om jag inte ska gå under helt.


Ja, ja... snart är det vår! Idag är det snöstorm...


Undrar om min dator kommer bli frisk någon gång, så jag kan lägga in alla nya bilder och fixa med tackkorten från dopet? Eller om den är utom all räddning och jag istället blir utan dator tills vi vinner på lotto och kan köpa mej en ny... en vit... vilket aldrig lär hända, eftersom vi inte spelar på lotto! Så jag lär sluta som en datorlös, deprimerad surkart utan socialt liv och totalt isolerad från omvärlden.

 Hmmm... det där lät inte bra... Om man har kontakt med största dele an sitt sociala nätverk via internet, HAR man då ett socialt nätverk, eller har man bara skapat sej ett fiktivt umgänge som bara existerar i caaaiiiberspäjs???


over and out

 
 
Annika

Annika

23 mars 2009 22:57

Hav tröst!
På torsdag kommer barnflicka nr 1 & nr 2!
:D

http://shabbyanka.blogspot.com

 
Linda

Linda

24 mars 2009 11:38

Vet ungefär hur du känner dig...
Skickar ett par kramar!

http://ahlgrenster.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards