Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Då var det Mars!

Av Jenny - 3 mars 2009 08:23

Inte långt kvar till våren nu! Så skönt! Är mer än lovligt trött på vinter! Jag vill ha sol, och varmt! Och jag vill vara FRISK!!!! För inte blev jag frisk förra veckan, som jag trodde... nejdå.. än hade jag visst inte fått nog, tyckte någon...  För natten till i lördags blev nästäppan värre igen, och värken tilltog... en härlig bihåleinflammation!




Nåja.. jag ska väl inte klaga. Jag står ju iallafall på benen nu! :-)

Och helgen var fulltecknad, intensiv och riktigt, riktigt trevlig!!

I Lördags hade jag semester! Jag och Tove gick upp äckligt tidigt för att vara lördag, och tog tåget till GBG. Där väntande solsken, värme, trevliga människor... och en fullmatad baby och barn-mässa!! Superkul!! Massor av ungar, men inga var mina! Jag bahövde inte byta en blöja, torka en snorig näsa eller skaka en endaste flaska välling på hela dagen! Däremot fanns det massoe av roliga barnkläder till fyndpriser, som bara skrek efter att bli köpta!

När våra huvuden och armar inte orkade med mera shoppande, ville magarna ha sitt. Sushi till lunch/middag var inte fel alls. Och sedan blev det en skön promenad i vårvädret tillbaka till stationen och lite kaffe innan tåget tog oss tillbaka till verkligheten.

Tåget, ja... det var ju en trevlig historia i sej. Helt fullbokat. Lördag kväll. Fulla ungdomar trängdes med övertrötta småtelingar och svettiga pensionärer. ÖVERALLT!! De stod i gångarna, satt på armstöden, och hade sälert legat i bagagehyllorna om de fick plats!! Av detta märkte vi dock nästan inget... Tove hade ju som vanligt snokat upp ett suveränt specialpris, vilket gjorde att vi kunde åka 1:a klass billigare än 2:a!! Så där satt vi och vräkte oss i våra fotöljer tillsammans med de övriga 3 1:a klassresenärerna! Dessutom med gratis kaffe ;-)


Men hur skönt det än är att åka bort, kan man ju inte annat än att längta lite efter sina prinsar!


Söndagen tillbringade vi i bilen... typ. Två småpojkar på solskenshumör, F och jag. Först veckohandlingen. Gick riktigt smidigt! En korv i magen efteråt, och sedan bar det iväg till Linda, för att inspektera den alldeles nya, underbara, söta (lägg till alla andra superlativ du tycker passar här: _____________) lilla dottern!! GULL!!!

Därefter invaderade vi Tove och hennes familj, eftersom vi hade lyckats förväxla en påse efter gårdagens shopping. Barnen lekte lite, och vi drack kaffe. Najs.

In i bilen igen och vidare till nästa kaffebord. Mattias fyllde år, och bjöd på fika i nya huset. Riktigt trevligt hus! Men en del omtapetsering skulle det inte må dåligt av! Alfred busade loss med syskonen ordentligt, när de förevisade honom alla skrymseln men kunde springa runt i.


När äntligen vi var återbördade till hemmer och lugnat lägrade sej, var man faktiskt ganska mör!! Blev mest soffslappande den lördagkvällen.

 


 
 
Ingen bild

Annika/MammaAnka

3 mars 2009 21:58

Åhhh vad jag längtar på er!

Småkillarna är ju bara sååå kramäkta! :)

Ses den 26:e! Denna gången kommer jag!! lovar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 18 februari 2011 11:45

Det är svårt att blogga ibland.  Speciellt när det är så mycket som händer men som man inte KAN blogga om!! Av olika anledningar.   Vi har ett nytt extrabarn här. Jättekul! Upptar mycket tid och engagemang, men känns SÅ meningsfullt! Det ger ...

Av Jenny - 19 december 2010 19:42

Av Jenny - 16 december 2010 10:46

Igår var det så luciafirande på dagis. Det är nionde gången mina barn är med i avd.2´s luciatåg, ochdet är alltid lika mysigt!! I år var det ju då Alfred och Agaton som stod för stjärnglansen. Två stiliga stjärngossar, minsann! Och Alfred sjöng...

Av Jenny - 12 december 2010 11:38

... är inte en värst rolig blogg alls! Men ni får hålla tillgodo ett tag ändå. För det jag just nu har att välja på är att blogga utan bilder, eller inte blogga alls!   Våran kamera har blivit knäpp och laddar ur batterierna efter en halv min...

Av Jenny - 10 december 2010 08:33

Nej men, hörrni.... börjar det inte bli dags att skaka liv i den här gamla bloggen igen?? Jag lovar ingenting. Garanterar inte inlägg varje dag. Men kanske iallafall något litet då och då? Här stundar nämligen nya tider! Den 24:e Januari blir...

Presentation


Min blogg är en sporadisk, impulsiv blogg om min vardag, livet, kärleken, tankar och åsikter. Bloggar när jag får lust och uppdaterar när jag vill. Mycket bilder och mycket svammel! Håll till godo!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sedan 100115 har såhär många varit här!


Ovido - Quiz & Flashcards